Uppladdning inför nyårskapitlet! (Del 11)

Hej, hej!
Då jag känner mig nästan lite taskig för att kräva att ni ska kommentera tio kommentarer (Jag menar, jag vet ju inte ens hur många det är som läser bloggen, det kanske inte är så många), så tänkte jag lägga upp bilder och ett litet smakprov här alldeles, alldeles strax! Håll alltså koll på det här inlägget!!
Ha de gött!
Erica

 

 

 

 







(Kanske inte den bästa versionen av Taylors cover)
(Och så, sist men inte minst, vår egen Ulrik ;p)
(En ytterligare video, som jag tycker passar in. Kanske inte den bästa kvaliten, men man hör ju fortfarande låten)
Yepp, och så, till sist, smakprovet! Ville ha med en viss del, så var tvungen att vänta tills jag skrivit dit ;) Jag vill även passa på att tacka er för alla fina kommentarer, de värmer, och för att berättelsen nu har nått 25 A4 och över 14000 ord! Utan er hade den inte kommit så långt! Tack, tack, tack!!! Och jag vet att man kanske inte förstår så speciellt mycket av smakprovet för tillfället, men det är det som är meningen ;)

Markus bil rullade bara efter en kort stund upp på uppfarten till ett hus. Jag kände inte igen det direkt, men hade en känsla av att jag kunde ha varit där förut.

Ljus strålade ut från alla fönstren och jag kunde se siluetterna av människor som rörde sig där inne. Jag svalde. Nu gällde det. Nu var det dags att se om all förväntan jag byggt upp under veckan var tillräcklig eller om jag kanske skulle göra mig själv besviken.

Vi gick uppför den snötäckta trädgårdsgången, Markus och Charlie först, hand i hand, och sedan jag och Foxy, båda med händerna djupt nerkörda i fickorna på våra jackor.

Markus öppnade vant dörren och höll upp den för oss alla tre, trots att man såg på honom att han allra helst bara hade velat gå in i värmen. Jag gav honom ett tacksamt leende då jag passerade. Han log inte tillbaka.

Hallen var fylld av jackor och skor, huller om buller. Jag lyckades hitta en relativt tom plats på golvet. Här placerade jag mina saker, innan jag fortsatte in i huset för att lämna plats åt de andra. Jag hittade inte i huset, men följde ljudet av skratt, prat och musik. Det kom från vad som såg ut att vara vardagsrummet. Vardagsrummet som var pyntat pråligt med de senaste hitsen strömmande ut ur stereon. Vardagsrummet som hade en stor banderoll på väggen med texten ”Grattis på 17års dagen, Ulrik!”


Kommentarer
Postat av: olivia

Jag läser den och den är grym! :)

2011-12-30 @ 17:29:52
URL: http://olivianeib.devote.se
Postat av: erica

Jag läser!

Jag tycker att din är den bästa av alla andra Ulrik-noveller. Jag menar dom är ju också bra, men du skriver verkligen väl och noga, väldigt bra gjort! You go girl! :D

2011-12-30 @ 18:23:54
URL: http://ericannilsson.blogg.se/
Postat av: E

längtar tills du lägger upp den ! :)

2011-12-30 @ 23:03:30
Postat av: Emelie

Jag håller med erica. Tycker oxå att denna är den bästa Ulrik-novellen. Du skriver så realistiskt :P

2011-12-31 @ 09:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0