Presentation av mig

Japp, jag tänkte alltså ta och berätta lite om mig själv.
Så, jag heter alltså Erica. 15 år gammal är vad jag är för tillfället (Född 17 Juni 1996). Jag är född och uppvuxen utanför Göteborg och bor tillsammans med mor, far och en yngre syster, samt tre undulater och ett stort antal fiskar.
Man skulle kunna säga att jag är hyfsat besatt av både Facebook och Twitter och det är där du kan hitta mig en vanlig kväll :P
Jag brukar oftast lyssna på musik, då musik är min stora hobby. Jag har spelat gitarr sedan 10-års åldern, men tog en paus i nåt år för att satsa på skolan. Tog upp det igen på allvar för några år sedan, men är trots detta inte riktigt så bra som jag önskar att jag var.
Om någon skulle få för sig att hacka mitt Spotify-/Youtubekonto, så skulle denna någon hitta en mängd olika sorters musik. Jag lyssnar på bland annat Ulrik Munther , Coldplay , Taylor Swift , Håkan Hellström och ett ytterligare stort antal artister och band. Skulle jag räkna upp alla, skulle vi sitta här ett bra tag!
Även att skriva tycker jag bra om (Vilket ni säkert märkt). Jag har alltid skrivit, men noveller/fanfics/berättelser har jag skrivit i ett par år nu. Jag har många oavslutade dokument på datorn, alla är inte de bästa. Min längsta berättelse (Som jag faktiskt avslutade!) kom upp i 58 A4, men jag hoppas på att den här blir längre, då den redan är uppe i 36 A4.
Men något som jag nästan gör mer än att skriva, det är att läsa. Jag har läst så länge jag har kunnat läsa och mina vänner förstår knappt hur jag kan läsa böcker som väger som en tegelsten ;) Mina favoritbokserier är, bland annat, Harry Potter, Arvtagaren (Eragon), The City Of Ember, Narnia och Septimus Heap. Jag har läst många böcker under min korta livstid och fler kommer det säkert att bli. Både boksamlingen och skivsamlingen kommer säkert utvidgas.
Ett av mina andra stora intressen är språk. Jag var under sommaren 2011 tre veckor i England, varav två av dem var en språkresa i underbara Oxford. Det var två veckor att verkligen minnas för livet, speciellt då jag fick många nya, underbara, vänner. Både från Sverige och andra länder. Förutom svenska och engelska, läser jag även tyska och planerar att gå Hummanistisk linje på gymnasiet, till vilket jag söker för tillfället. Jag vill fortsätta inrikta mig på språk längre fram, trots att jag gärna även gått en musiklinje, men troligtvis är jag inte tillräckligt duktig för att komma in på det gymnasium jag vill, nämligen Donnergymnasiet här i Göteborg.
Jag kollar även mycket på olika tv-serier. Jag bänkar mig så ofta jag kan framför bla. Scrubs, Glee och My Babysitter's A Vampire. Jag ser även på film, men för tillfället har jag ingen speciell favorit.

Jag kanske även ska berätta lite om hur jag kom på idén att skriva om just Ulrik. Well, here goes: Jag har lyssnat på Ulrik ett bra tag nu, snart i över ett år om man inte räknar Lilla Melodifestival-tiden. Jag fick idén för lite några månader sedan att jag skulle kunna skriva en fanfic om just honom. Jag började först på två andra, men inga kändes riktigt rätt. Sedan startade jag den här och, tja, ni ser ju hur långt jag har kommit nu ;)
Jag hade från början inte tänkt att någon annan än mamman skulle vara sjuk, men som det fortskred, så kom jag på idén med att låta även Cassie bli sjuk. Jag vet att det kan låta hemskt, men jag ville väva in mina egna upplevelser från året som gått.
Varför jag valde just cancer? Tja, dels är det en så otroligt vanlig sjukdom, dels så har jag förlorat flera nära i den. Bland annat min mormor, som dog innan jag föddes. Flera av mina föräldrars vänner som även jag kände och sist men inte minst, min älskade farmor för snart ett år sedan. Hon betydde så otroligt mycket för mig och det känns fortfarande så fel att hon inte finns här hos mig längre. Jag ville skriva om hur jobbigt det är att ha någon i sin omgivning som är svårt sjuk, som hon var i över ett halvår. Ingen visste att det var cancer förrän efteråt, men troligtvis så hade hon vetat om det själv flera år tidigare, men inte velat tala om det för oss.
Okej, nog med sorgligheter. Jag vill inte att ni ska må dåligt för min skull, om ni nu gör det. Jag klarar mig, annars skulle jag ju inte kunna skriva det här, right?
Nå, här får ni ett par bilder på mig:

Den obligatoriska bilden i en engelsk telefonkiosk ;)

Christ Church College- En plats man ska besöka!

Jag gör bara min grej :)

Jepp :)

Observera: Alla bilderna är tagna av någon i min familj, vilket betyder att de inte får kopieras utan lov!

Om det är något mer ni undrar, så är det bara att fråga!
(Förresten, alla bilderna är tagna i sommras och sedan dess har jag klippt mig i en annan, kortare frisyr. Bild kommer senare!)

Kommentarer
Postat av: erika

haha, vi har samma intressen! :)

fast det är det nog många som har, men fräckt ändå, höhö (:

2012-01-05 @ 00:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0